מלא/י פרטים:
          

כיצד לקדם את הילד בבית הספר?

כדאי לדעת! כהורים עלינו להתמודד עם מערכת חינוכית שלא מתאימה לכל הילדים, ושלא בנויה להיות גמישה, או לחכות למי שלא עומד בקצב. אם לא נהיה ערניים יש סיכוי שנגלה בעיות מאוחר מדי.
אם לא נהיה מוכנים להפשיל שרוולים, להשתמש במרפקים ובלחץ על המערכת, אנו עלולים לגלות שהילד יסבול. אם אתם מרגישים קטנים מול המערכת הגיעו לפגישות עם בן הזוג, או התאגדו עם עוד הורים. והלוואי שלא תזדקקו לעצותי! זכרו: הנאה מגיעה רק מהצלחות או ממכשולים שהילד מצליח להתגבר עליהם! הילד הכי אומלל הוא זה שלא צריך להתאמץ.
שאלו את הילד את השאלות הבאות:
1. מי המורים שהכי כיף לך ללמוד אצלם?___________
 ________________________________________
תיפגשו איתם או כתבו להם מכתב, ספרו להם שכך הילד מרגיש, שבחו אותם על העבודה שהם עושים. זה יחזק אותם ואתכם ויעזור לילד.
2. האם קשה לך לשבת בשקט בשיעורים לאורך זמן בלי "לסבול"? כן / לא
אם התשובה היא: "כן", אני ממליץ להשתמש באימון המשפר את יכולתו לשבת בנוחות מרצונו לאורך זמן, מבלי להתנועע, לקום או לדבר, וכו'.
שיפור השליטה העצמית שלו, גם אם דורש כמה פגישות, נשאר איתו לתמיד.
אם מצפים מתרופה לשלוט בילדים מקבלים ילדים שלא יכולים לשלוט בעצמם בלעדיה, והתנהגויות ומחשבות סוערות במיוחד בכל פעם שמנסים להפסיק אותה.
3. האם אתה מרגיש רע אם מישהו אחר מצליח יותר ממך בכיתה? כן / לא
דרשו מהמורה או מיועצת בית הספר לתת לתלמידים מבחן חוזר בכל פעם שהציון שלהם נמוך מ80. האפשרות לתקן את הציון תמריץ את הילד ללמוד כהלכה והוא יגלה שאין נושא שהוא לא יכול בסופו של דבר להצליח בו. אם אינכם מצליחים לקבל הסכמה לכך התאגדו ופעלו כקבוצת הורים/ועד הורים. אין הנאה בבית הספר ללא הצלחה.
4. האם מפריע לך שבבית הספר מתעלמים מזה שאתה טוב ב- (משחקי מחשב, כדורגל, ציור או בדיחות עם החבר'ה), ומעריכים אותך רק לפי ההישגים בלימודים?
כן / לא
אם התשובה היא: "כן", כתבו למורה או היפגשו איתה, וספרו לה על היכולות הנוספות של הילד, בקשו ממנה להזכיר מדי פעם את הנושאים הללו בכיתה, כדי שגם מי שאיננו מצטיין בלימודים, ייחשב כבעל ערך.
5. האם אתה מתקשה לקלוט, להבין ולזכור במהירות מה שכתוב בספר או מה שהמורה אומרת, כותבת על הלוח, או מבקשת לעשות בבית?
אם התשובה היא: "כן", רכשו את הספר בציורים: "ללמוד כיצד ללמוד". תנו לילד להבין אותו, תנו למורים שלו להבין אותו. זהו האמצעי הכי יעיל והכי מהיר שאני מכיר כדי להזניק את ההישגים וההנאה בבית הספר.
6. האם יש מורים ש"רצים בחומר" ולא מחכים שתבין? באילו מקצועות? _________________________
אם התשובה היא "כן", הקפידו להראות לכל אחד מהמורים הללו את הציורים בספר, שמסבירים את חשיבות ההדרגתיות בלמידה, ומראים את התופעות הגופניות והנפשיות, שנגרמות למי שמלמדים אותו באופן לא הדרגתי, ולא בודקים שהבין הכול לפני שמתקדמים הלאה.
חשוב ביותר: עשו לילד חידון על כל המושגים שנמצאים בחומר הקודם, כדי לראות מה פספס. אל תשאירו את זה לבית הספר, כי בתי הספר לא בנויים "להתעכב" אם מישהו לא הספיק. הקפידו להשלים חומרים שפוספסו, במיוחד בחשבון.
7. האם יש מורים שלא מבינים את התלמידים? מי אלה?
_______________________________________
אם יש כאלה, דברו עם המורים הללו, ספרו להם שכך הילד מרגיש, ובקשו מהם לתקן זאת. שאלו את הילד מדי פעם אם יש שיפור, ואם לא, דאגו לערב את יועצת בית הספר/ההנהלה. תוכלו לעזור בכך למורה וגם לילדים אחרים.
אם אינכם מרגישים בנוח, דברו עם הורים נוספים או עם ועד ההורים, אל תתביישו לדרוש את מה שמגיע לכם.
8. האם יש ילדים בכיתה שלועגים לאחרים, או שילדים מפחדים מהם? אם כן, מי?­­­­____________________
ילדים שלועגים או מפחידים ילדים אחרים נוהגים כפושעים, ויש להקפיד ליידע בכך את הצוות החינוכי, ולעקוב כל הזמן אחר נקודה זו. מאד חשוב שהמורים יקפידו לשים גבולות קשוחים על ילדים אלה, כדי לשמור שינהגו על פי הכללים ולא יפגעו בסביבה הבטוחה שילדים זקוקים לה. חוסר שליטה מספקת עשוי לאפשר לעוד ילדים להיגרר למעגל השלילי, שבגיל מאוחר יותר הופך להיות פיתוי לנטילת סמים ועבריינות. סימני הזיהוי פשוטים ומדויקים: "לועגים או מפחידים". אל תשלימו עם התנהגות כזו בסביבת הילדים! זוהי הצלת נפשות!
9. האם יש שיעורים שבהם תלמידים מפהקים הרבה או נרדמים? אצל אילו מורים?____________________
 תנו למורים הללו לעבור על הציורים בספר: "ללמוד כיצד ללמוד" בפרק שמדבר על התופעות הגופניות והנפשיות שגורמות מילים שאינן מובנות לתלמיד.

פרטים על הספר: "ללמוד כיצד ללמוד".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

אילן סלומון | טיפול טבעי לנפש, לפני שנוטלים תרופות | 054-5481939 | ilansalom@gmail.com








 
לייבסיטי - בניית אתרים