מלא/י פרטים:
          

קשיי לימוד אנגלית?

בעיני הרבה אנשים, לימוד אנגלית הוא כמו מבוך ללא מוצא. הם ממשיכים ללמוד אצל מורים פרטיים או בקורסים של מכונים שונים, לפעמים קונים מנוי לעיתון אנגלי, קונים מילונית או אפילו מנסים ללמוד דרך אתרים כאלה או אחרים. אבל בסופו של יום, הם לא מרגישים התקדמות משמעותית או ביסוס תשתית נכונה להמשך הדרך, למרות הרצון העז שלהם לדעת אנגלית.

ובכן, למה זה כך?
הצלחה בלימוד אנגלית מתבססת על התקדמות ברצף נכון של שלבים מנושאים פשוטים עד לנושאים מורכבים. יש להתחיל את הלימוד בכך שמלמדים מספר עקרונות פשוטים, ומדרבנים את התלמיד להסיק מהן מסקנות. לאחר מכן יש להציג מספר עקרונות נוספים ולדרוש מהתלמיד להסיק מהן מסקנות. וכך להתקדם הלאה. מבין שתי הפעולות האלו, הפעולה השנייה (להסיק מסקנות) היא בעלת ערך גבוה יותר, כי זה מה שמאפשר לתלמיד להבין את הנושאים המורכבים כאשר הוא יגיע אליהם.
אבל רוב המורים או מוסדות לימוד אנגלית פשוט מנסים "ללמד" את התחומים השונים של אנגלית בשלמותם, ללא היכרות עם החלקים שמהם מורכבים התחומים השונים של אנגלית.
נוסף על כך, אם משנים את הרצף הנכון של שלבי לימוד אנגלית או מדלגים על שלב מסוים, הרי שהתלמיד יתבלבל או יהיו לו קשיים בשלבים שלאחר מכן.
שתי השגיאות האלו (לא לדרבן את התלמיד להסיק מסקנה ולסלף את רצף שלבי הלימוד) יחדיו מונעות מהתלמיד להבין את השפה ולהיות מסוגל להשתמש בה בלי לחשוב. הן גורמות לתלמיד להרגיש חסר אונים או טיפש. תלמידים שלומדו ברצף לא נכון ולא חויבו להסיק מסקנות מחומר הלימוד לעיתים לא אוהבים ללמוד אנגלית ולא חושבים שהם יכולים להצליח.
דוגמא להמחשה: איך היית מרגיש אם היית מתחיל ללמוד טיסה מבלי שלמדת נהיגה?
אז מה הפתרון?
גילוי ולימוד השלבים שדילגו עליהם יכולים לשקם את תקוותו של התלמיד במהירות ולמקם אותו על המסלול להצלחה.
הפתרון של מערכת החינוך שלנו הוא לשים תגיות של "קשיי לימוד" על תלמידים כאלו ולשים אותם בהקבצות נמוכות ו"ללמד" אותם באמצעות "הוראה מתקנת".
אבל מי שצריך את "התיקון" היא המערכת עם שיטות הוראה הלא-יעילות שלה.
אם מתגלה קושי או בלבול במהלך לימוד אנגלית, הפתרון הנכון הוא להחזיר את התלמיד לשלבים הבסיסיים שפוספסו כדי שילמד אותם תוך כדי הסקת מסקנות, ולא להמשיך ולהתעלם מהם.
אם התלמיד לא מתגבר על הקשיים הבסיסיים שלו בהקדם, הרי שהם מצטברים וצפויים לו קשיים ובלבולים מורכבים יותר בהמשך לימודיו.
מאת: הלי אימני
הלי אימני הינו המייסד של שיטת הליקס ללימוד אנגלית. שיטת הליקס פותחה על מנת לסייע לדוברי עברית ללמוד אנגלית בצורה עצמאית והדרגתית.

 

 

אילן סלומון | טיפול טבעי לנפש, לפני שנוטלים תרופות | 054-5481939 | ilansalom@gmail.com








 
לייבסיטי - בניית אתרים