מלא/י פרטים:
          

בתי מרגוע לנפש, מנוחה, החלמה והתאוששות

מטפלים, שמעוניינים לסייע לאנשים עם קשיים כדי שלא יגיעו לטיפול פסיכיאטרי הכולל כליאה, קשירות, ריסון כימי ו"טיפול" בחשמל מוזמנים ליצור עמי קשר. הכוונה גם לרבנים ומנהיגי דתות אחרות שעוסקים בעזרה לתשושי נפש בקהילותיהם.

יש לעמוד על זכות החולה לבחור אם להחלים ב"בתי מרגוע לנפש" או להיכלא במסגרות הפסיכיאטריה המוסדית. מדובר על בתי הבראה שיספקו סביבה בטוחה ושקטה, עם מינימום של גירויים ולחצים, ויעשו שימוש מינימלי בלבד בתרופות הרגעה. זה מוסבר בפרק: 'האלטרנטיבה לטיפול הפסיכיאטרי'. העיקרון הוא 'התאוששות והחלמה' במקום סימום מסיבי וברוטליות על פי המודל של הפסיכיאטר ד"ר לורן מושר(ראה גם בקישורים). מושר הדגיש את החשיבות של שקט מכל הפרעה סביבתית, מנוחה, הזנה טובה, הקשבה מתוך כבוד, ובהמשך טיפולי גוף ותעסוקה. 

על פי גישתו של ד"ר לורן מושר, שהקים את בית סוטריה הראשון (סוטריה מיוונית=גאולה), במצבי חרום פסיכיאטריים הכרחי להשתמש בתרופות הרגעה, אולם השאיפה היא לעשות זאת לטווח קצר ככל האפשר. כמובן שתמיד חשוב למצות אמצעי הרגעה טבעיים שאינם מזיקים כגון תמיסת סידן ומגנזיום צלולה, ורק אז לשקול סמי הרגעה חזקים יותר. גם אם נאלצים לתת תרופות הרגעה חזקות יש לשאוף תמיד להפחית את ריכוזן בהדרגה כאשר רואים שיפור, ואם ניתן להפסיקן לגמרי ולהסתפק בתוספי תזונה אז מה טוב.
ישנן גם תרופות הרגעה שאינן דורשות מרשם רופא ושניתן לתת אותן בשלבים הראשונים של ההתדרדרות, כאשר האדם עדיין משתף פעולה.
במקרים קיצוניים, כאשר המטופל אינו אוכל טוב מספיק או מסרב לקבל תוספי תזונה ניתן לספק הזנה תוך ורידית של מרכיבי תזונה חיוניים עד שמצבו הנפשי של המטופל יתייצב יותר.
הדגש כמובן הוא לתת אמפטיה, שקט וביטחון למטופל, כיון שמרכיב זה הוא חלק בלתי נפרד מהתאוששות והחלמה.

רשימת בתים מאזנים (בתי סוטריה)


אילן סלומון
מטפל, יועץ ורוקח
Ilansalom@gmail.com

אילן סלומון | טיפול טבעי לנפש, לפני שנוטלים תרופות | 054-5481939 | ilansalom@gmail.com








 
לייבסיטי - בניית אתרים