מלא/י פרטים:
          

טיפול בכאבים ללא תרופות
מאת: אילן סלומון, רוקח


בעידן שבו חברות התרופות, בכוחן הכלכלי, משפיעות על החלטות הרופאים, ומשקיעות כסף בפרסום כדי שנקנה אופטלגין ואקמול, הגיע הזמן לבדוק בעצמנו את העובדות.
 
הצטברות ברקמות השומן ובמערכת העצבים
משככי הכאבים הם חומרים שומניים, כך הם יכולים לחדור ולהשפיע על מערכת העצבים. כמו סמי הרגעה, לדוגמא, גם להם נטייה להצטבר ברקמות השומן ובמערכת העצבים. נהוג לטעון שתרופות יוצאות בהדרגה מן הדם, זה נכון, אולם זה לא מתייחס לשאריות שכבר נספגו ברקמות השומן.
 
פגיעה במערכות גוף חיוניות
אקמול, בגלל היותו חומר שומני, מעמיס על הכבד במהלך התפרקותו, ויכול אף לגרום להרעלה ממשית כאשר הוא ניטל בכמויות גדולות. אופטלגין, הינו אסור בשיווק בארה"ב עקב העובדה שהוא גורם לאנמיה, חוסר דם, ואף גרם למקרי מוות בעקבות תגובה אלרגית פתאומית. אדוויל, נורופן, נקסין, וולטרן, אטופן, ארקוקסיה ועוד, בשימוש קבוע ומתמשך, עלולים לגרום נזק לכליות. על ידי הפחתת זרימת הדם לכליה, הם עלולים לגרום להפרשת חלבון בשתן. וכך הם עלולים לגרום לנזק כלייתי בלתי הפיך עד כדי אי ספיקת כליות.
 
עייפות, כבדות וחוסר אנרגיה
משככי כאבים, כמו כדורי הרגעה, מטשטשים תחושות לא נעימות, אולם בפועל מטשטשים גם את ה"מוח". שימוש ממושך במשככי כאבים, במיוחד עקב הצטברותם בגוף, גורם, לכן, בהדרגה לפגיעה בריכוז ובזיכרון, עייפות, כבדות, עצבנות ואף דכדוך. ישנה אף סברה שחלק ממחלות הזקנה, כגון סניליות, פרקינסון ואלצהיימר, שהמדע לא הצליח עד היום להסביר את מקורן, הן תוצאה של הצטברות רעילה של כדורי השינה ומשככי הכאבים, שנרשמים בסיטונות במיוחד לאנשים מבוגרים.
אם נתקלת באדם כושל, שמצב רוחו ירוד, בדוק אם הוא נוטל משככי כאבים או תרופות הרגעה באופן קבוע! הפסקה של נטילת משככי כאבים לא מחזירה לאדם את המרץ והאנרגיה שאיבד, כנראה עקב הצטברות זו בתאי השומן.
 
תלות במשככי כאבים והתמכרות
אנשים רבים "מתמכרים" למשככי כאבים. אם אתם רגילים לקנות אריזות של 50 ו-90 קפליות, נושאים אותם בתיק לכל מקום, וסובלים מכאבים טורדניים יש סיכוי גבוה שמדובר עליכם. משככי הכאבים מגבירים את הרגישות לכאב: כל כאב הופך בלתי נסבל ומטריד. להערכתי מאות אלפי אנשים בארץ סובלים מתלות במשככי כאבים, ולא מבינים איך אנשים אחרים מצליחים לשרוד בלעדיהם. ישנם משככי כאבים שגורמים לתלות חמורה כמו טרמדול וטרמדקס. חלקם אמנם דורשים מרשם רופא, אבל לא תמיד מספרים לחולה, שהמעבר מהן לתרופות נרקוטיות ממכרות, כמו מורפין, אוקסיקונטין, פרקודן או פרקוסט, הוא רק עניין של זמן.
 
כיצד להקל על כאבים ללא תרופות?
ישנן שיטות חלופיות רבות להקל על כאבי ראש, כאבי גב, כאבי פרקים וכו'.
השיטות היעילות יותר לא מנסות לטשטש את הכאב כמו התרופות, אלא דווקא מעודדות את התקשורת של האדם עם האזור הכואב, עד שהכאב מתפוגג ונעלם. פעולה כזו יכולה להיות מהירה מאד, אולם היא מתרחשת רק בעזרתו של אדם נוסף.
אדם שסובל מכאבים קשים יירתע מליצור תקשורת עם האזור הכואב ללא עזרה מאדם אחר. אולם התוצאות של טיפול כזה יכולות להיות כל כך יעילות ומספקות, ששימוש בסמי הרגעה רעילים, שמצטברים בגוף, עשוי להיראות לפתע כבדיחה גרועה.


להקלת כאבים יעילה ללא תרופות אל תהססו לפנות אלי!
 אילן סלומון
מטפל, יועץ ורוקח
ilansalom@gmail.com
054-5481939
אילן סלומון | טיפול טבעי לנפש, לפני שנוטלים תרופות | 054-5481939 | ilansalom@gmail.com








 
לייבסיטי - בניית אתרים